Cervezas y Politikon

C&P- La participació política més enllà del vot? Reptes i possibilitats de les noves formes de participació.

19 Sep, 2018 - - @bpberta

(en castellano más abajo)

La recent crisi política junt amb la aparició d’una nova generació de ciutadans més implicats i amb més recursos, han posat en l’agenda la necessitat d’augmentar les oportunitats de participació més enllà del vot. La participació en moviments socials, manifestacions i boicots però també en processos organitzats per les institucions s’han establert com a figures del procés democràtic, i sembla que han arribat per quedar-se. No obstant això, la seva consolidació ha generat un seguit de preguntes de vital importància per a les nostres democràcies: quin és el paper d’aquests mecanismes en la democràcia actual? Com poden ajudar en la consolidació del sistema i com el poden perjudicar? Són tots els mecanismes de participació no electoral iguals en les seves implicacions?

Per aclarir aquestes i altres preguntes que puguin sorgir, el proper dimecres 26 organitzarem un Cerveses i politikon a Barcelona. En ell comptarem amb dues expertes en la matèria que analitzaran el fenòmen des de perspectives i trajectòries diferents. D’una banda, Carol Galais, investigadora Ramón i Cajal de la Universitat Autònoma de Barcelona aportarà una perspectiva acadèmica sobre les dades que tenim i les conclusions que podem extreure d’elles. D’altra banda, Laia Forné, sociòloga urbana, assessora de la Regidora de participació i territori de l’Ajuntament de Barcelona i activista, aportarà una visió més aplicada sobre les experiències de participació no electoral.

Serà el proper dimecres 26 a les 19:00 al Barna Brew (C / Parlament, 45, Barcelona).

Us hi esperem!

 

 

*****************************************************

La reciente crisis política junto con la aparición de una nueva generación de ciudadanos más implicados y con más recursos han puesto en la agenda la necesidad de expandir las oportunidades de participación más allá del voto. La participación en movimientos sociales, manifestaciones y boicots pero también en procesos organizados por las instituciones han aparecido, parece, como figuras del proceso democrático que han llegado para quedarse. Sin embargo, su consolidación en el escenario ha generado un seguido de preguntas de vital importancia para nuestras democracias: ¿cuál es el rol de estos mecanismos en la democracia actual? ¿Cómo pueden ayudar en la consolidación del sistema y cómo lo pueden perjudicar? ¿Son todos los mecanismos de participación no electoral iguales en sus implicaciones?

 

Para despejar estas y otras preguntas que puedan surgir, el próximo miércoles 26 organizaremos un Cervezas y Politikon en Barcelona. En él contaremos con dos expertas de la materia que analizarán el fenómeno desde dos perspectivas y trayectorias diferentes. Por un lado, Carol Galais, investigadora Ramón y Cajal de la Universidad Autónoma de Barcelona aportará una perspectiva académica sobre los datos que tenemos y las conclusiones que podemos extraer de ellos. Por otro lado, Laia Forné, socióloga urbana, actualmente asesora de la Regidora de participación y territorio del ayuntamiento de Barcelona y activista, aportará una visión más aplicada sobre las experiencias de participación no electoral.

Será el próximo miércoles 26 a las 19:00 en el Barna Brew (C/ Parlament, 45, Barcelona).

¡Os esperamos!


Comments are closed.